2006-09-05

Hej världen!

Här på BloggaMera kommer jag under september månad publicera ögonblickssrapporter direkt från Grekland. All kommunikation - text, bild och publicering - sköts via mobiltelefon. Om tekniken fungerar vill säga. Jag har testat en hel del och ännu har jag inte stött på några problem.

Fördelen med att skicka inlägg direkt från mobilen är framförallt att jag kan publicera rapporter direkt från verkligheten: Kalimera Live. Som när jag är på vandring, när jag hittat en ny spännande strand, eller om jag i all enkelhet bara vill göra er avundsjuka precis när solen går ner och maten är på väg in. Nackdelarna är att texterna blir korta och att bilderna kanske inte håller världens bästa kvalitet. (Bilderna går att förstora genom att klicka på dem). Jag har av säkerhetsskäl stängt av kommentarsfunktionen. Vill ni kommentera inläggen går det bra att göra det i forumet på Kalimera.

I framtiden kommer BloggaMera att bli en del av Kalimera.

Väl mött!

Janne / Kalimera